Τετάρτη 27 Μαΐου 2020

Ηχηρό «άδειασμα» Παρούτογλου σε Μπάτση για τις πεζοδρομήσεις... κορδέλα στην Αριδαία

Διαβάστε παρακάτω την ανακοίνωση του κ. Παρούτογλου

«Αδειάζει» για άλλη μια φορά τον Δήμαρχο ο Νίκος Παρούτογλου, αυτή τη φορά με αφορμή τις πεζοδρομήσεις στο κέντρο της Αριδαίας. Με ανακοίνωσή του, εκφράζει τις αντιρρήσεις του για τον τρόπο με τον οποίο προχώρησε αυτή η απόφαση του Χρήστου Μπάτση.

Για άλλη μια φορά προκύπτει εύλογα το ερώτημα, τελικά σε τι συμφωνούν οι δύο «κυβερνητικοί εταίροι», καθώς στα περισσότερα κορυφαία ζητήματα της Διοίκησης εκφράζονται διαφωνίες και μάλιστα με τον πιο επίσημο τρόπο. Επιβεβαιώνονται δυστυχώς συνεχώς οι κατηγορίες της αντιπολίτευσης, ότι αυτή η συνεργασία σε καμία περίπτωση δεν βασίζεται σε προγραμματική σύγκλιση, αλλά στηρίζεται στη διανομή των θέσεων εξουσίας. Επίσης εύλογα, αναρωτιούνται πολλοί, πως είναι δυνατόν να μην υπάρχει έστω ο υποτυπώδεις διάλογος μεταξύ Μπάτση – Παρούτογλου για τόσο σοβαρά θέματα, επιρρίπτοντας τη βασική ευθύνη στον Δήμαρχο που έχει και την ευθύνη συντονισμού του δημοτικού έργου. Προφανώς, έχει επιλέξει να αποφασίζει μόνος, μαζί με το στενό του περιβάλλον.

Ο Νίκος Παρούτογλου με μία τεκμηριωμένη ανακοίνωση, εξηγεί τους προβληματισμούς του σε σχέση με τις πεζοδρομήσεις, μετά και τα επικριτικά σχόλια πολλών πολιτών που κάνουν λόγο για «έργο… κορδέλα».

Διαβάστε την ανακοίνωση του κ. Παρούτογλου:

ΠΑΡΟΥΤΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΣ – Η ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟ 6 ο ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Επικαιροποίηση του εγκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου πόλης της Αριδαίας του Δήμου Αλμωπίας» ΤΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 22 ΜΑΙΟΥ 2020

«Όσον αφορά το 6 ο θέμα η τοποθέτηση της παράταξης μας έχει ως εξής: Συμφωνούμε πως πρέπει να τροποποιηθούν κάποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, οι οποίες θα αλλάξουν την εικόνα της πόλης μας προς το καλύτερο αλλά θεωρούμε πως θα πρέπει να προηγηθεί είτε συνεδρίαση της επιτροπής διαβούλευσης και κατόπιν της ποιότητας ζωής και σε κάθε περίπτωση να είναι ενήμερο το τοπικό συμβούλιο για όλες τις ενέργειες. Εναλλακτικά θα πρέπει να προκληθεί μια συνεδρίαση στο δήμο, στην οποία θα συμμετέχουν οι δημοτικοί σύμβουλοι, το τοπικό συμβούλιο , εκπρόσωποι του εμπορικού συλλόγου και των καταστημάτων και κάποιοι ειδικοί οι οποίοι θα αναλύσουν τις επιπτώσεις αυτών των αλλαγών και τον τρόπο που θα γίνετε στο εξής η κυκλοφορία ώστε να το κατανοήσουμε όλοι μας ευκολότερα.

Συνεπώς ψηφίζουμε το θέμα αλλά με την δέσμευση από τον Δήμαρχο πως πριν υλοποιηθεί η απόφαση, θα προχωρήσει στις παραπάνω ενέργειες».

Η παραπάνω τοποθέτηση κατατέθηκε και καταγράφηκε ως η ψήφος των μελών του συνδυασμού Αλμωπία Ψηλά. Ακολούθησαν συζητήσεις με κάποια μέλη του συνδυασμού και κατεγράφησαν κάποιες παρατηρήσεις, το ιστορικό, τεχνικά ζητήματα και κάποιες προτάσεις, οι οποίες αποτυπώνονται παρακάτω. Σημαντική ήταν η συνεισφορά του μηχανικού και φίλου μου Παπαδόπουλου Δημήτριου.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΣΜΥΡΝΗΣ.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η πεζοδρόμηση δρόμων προτάθηκε με την ΕΠΑ86 με δεδομένα της εποχής του 1986 και αντίστοιχους κυκλοφοριακούς φόρτους.

Η κατασκευή της Κύπρου έγινε το 2000 με την ενδιάμεση λωρίδα κυκλοφορίας αφού για ένα εξάμηνο ήταν ολοκληρωτικά πεζόδρομος και δεν λειτουργούσε καλά η κυκλοφορία των οχημάτων . Η πόλη μποτιλιαριζόταν εύκολα και συχνά. Η λωρίδα πλάτους 6,0 μ. έδωσε μερική λύση στο πρόβλημα.

Η Χρυσοστόμου Σμύρνης δεν υπήρξε ποτέ πεζόδρομος και διευκόλυνε σημαντικά την κίνηση της εξόδου των οχημάτων από την πόλη.

Η Ίων Δραγούμη έγινε πεζόδρομος το 2000 με μικρή έως μηδενική επίπτωση στην κυκλοφορία των οχημάτων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

Τα κυκλοφοριακά δεδομένα στην πόλη από το 1986 έως το 2020 έχουν αλλάξει πάρα πολύ. Ο κυκλοφοριακός φόρτος έχει σχεδόν τριπλασιασθεί και η ανάγκες για parking έχουν αυξηθεί .

Με την πεζοδρόμηση της Κύπρου και της Χρυσόστομου Σμύρνης , καθώς και με τον δρόμο στην βόρεια πλευρά της πλατειάς Σέτσκου , δημιουργούνται τα εξής προβλήματα: 

- Δυσχεραίνεται τα μέγιστα η είσοδος στην πόλη και η έξοδος από αυτή. 

- Αυξάνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος της λοχ. Πασιά και δεδομένου ότι υπάρχει στον δρόμο αυτόν διπλή στάθμευση θα είναι πολύ δύσκολη η προσπέλαση των αυτοκίνητων. 

- Καταργούνται 80 θέσεις στάθμευσης στους δρόμους που πεζοδρομούνται , οι οποίες δεν υπάρχουν διαθέσιμες στους γύρω δρόμους . 

- Η Πολυτεχνείου πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση για να διευκολυνθεί η έξοδος των οχημάτων από την πόλη. Αυξάνεται η κίνηση στην Αθ. Διάκου, και δεδομένου ότι στον δρόμο αυτόν παρατηρούνται διπλοπαρκαρίσματα , θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα κίνησης. 

- Στην Αγ. Νικάνδρου σήμερα παρατηρούνται διπλοπαρκαρίσματα και με την αυξημένη κίνηση της θα έχουμε μποτιλιάρισμα . 

- Το τμήμα από τα ΚΑΠΗ έως το κατάστημα του Τοξίδη μονίμως θα είναι μποτιλιαρισμένο , δεδομένου του κλεισίματος του δρόμου βορείως της πλατείας. 

- Δημιουργείται ανισότητα στις παροχές χώρου μεταξύ των καταστηματαρχών των οδών που πεζοδρομούνται και των καταστηματαρχών των υπολοίπων οδών στο κέντρο της πόλης. 

- Υπάρχει ανάγκη διαγραμμίσεων διαβάσεων πεζών με την νέα κατάσταση. 

- Δημιουργούνται θέματα με την κυκλοφορία των ΑΜΕΑ, εάν οι καταστηματάρχες αυξήσουν το μήκος των καταλυμένων πεζοδρόμιων.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ

Κάθε αλλαγή αυτού του μεγέθους στην λειτουργιά της πόλης θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με διάλογο μεταξύ των κοινωνικών εταίρων (εμπορικός σύλλογος, τοπικά συμβούλια ,αγροτικοί συλλόγου, κοινωνίες πολιτών κλπ.) , της Δημοτικής Αρχής, των παρατάξεων της αντιπολίτευσης , των επιστημονικών φορέων της πόλης και κυρίως του συλλόγου των μηχανικών.

Πριν από κάθε ενεργεία θα πρέπει να γίνει εμπεριστατωμένη συγκοινωνιακή μελέτη κυκλοφορίας, που θα περιλαμβάνει :

1. Τον σημερινό κυκλοφοριακό φόρτο σε συνθήκες ομαλές αλλά και σε συνθήκες επιβάρυνσης , όπως μια καταιγίδα, μια διαδήλωση , μια αυξημένη κίνηση,
2. Τις κινήσεις και τις κατευθύνσεις της κυκλοφορίας.
3. Το μέγεθος των κυκλοφοριακών μονάδων
4 Τους χώρους στάθμευσης,
5. Την μετακίνηση των ΑΜΕΑ
6. Την κίνηση των μοτοποδηλάτων.

Κατόπιν να ακολουθεί διαβούλευση στο Δήμο μεταξύ των φορέων της πόλης , με γνώση τα νέα δεδομένα και να λαμβάνονται ανάλογες αποφάσεις από το δημοτικό συμβούλιο.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Η μελέτη συγκοινωνιακής κυκλοφορίας θα καταδείξει ορισμένες προτάσεις. Μερικές από αυτές μπορεί να είναι: 

- H τοποθέτηση πλαστικών κολονών ύψους 0,60 μ στην οδό Αγ. Νικάνδρου με ταυτόχρονη δημιουργία διπλής κυκλοφοριακής δυνατότητας και χώρους στάθμευσης παραπλεύρως των λωρίδων κυκλοφορίας με μήκος 4,40 μ και πλάτος 2,30 μ με κλίση 60 μοιρών , από το ύψος της πλατείας Σετσκου έως τον ΟΤΕ περίπου 75 θέσεις. 

- Η κατασκευή υπογείου παρκινγκ στην πλατεία του ΙΚΑ (Ο.Τ. 117) και από πάνω παιδική χαρά, περίπου 35 θέσεις.(Ορίζεται στην ΕΠΑ 86)

- Κατασκευή υπογείου παρκινγκ στην πλατεία Ίωνος Δραγούμη , μετά την λοχ. Πασιά , όπως αλώστε ορίζεται στην ΕΠΑ 86, καθώς και στο ύψος του εδάφους ,περίπου 100 θέσεις.

- Η κυκλοφοριακή μελέτη θα καταδείξει τις κατευθύνσεις , τις μονοδρομήσεις, και αλλά στοιχειά που πιθανόν θα υπάρξουν.

Στη δημοκρατία λοιπόν δεν υπάρχουν αδιέξοδα …

ΠΑΡΟΥΤΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑ ΨΗΛΑ

20 σχόλια:

  1. Επιτέλους μια ολοκληρωμένη άποψη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για το 1-2ευρώ που μας κλέβει σε κάθε λογαριασμό με την ονομασία :τέλος αντικατάστασης υδρομέτρων,είπε κάτι; ; ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι να πει αφού βολεύει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φωλιά έχει καταντήσει ο δήμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΤΣΙΜΕΝΤΑ ΚΑΙ ΦΥΤΕΨΤΕ ΚΑΝΑ ΔΕΝΤΡΑΚΙ, ΚΑΝΑ ΛΟΥΛΟΥΔΑΚΙ ΣΤΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ, ΚΑΝ' ΤΕ ΚΑΝΑ ΠΑΡΚΟ ΤΗΣ ΠΡΟΚΟΠΗΣ, ΜΕ ΒΡΥΣΟΥΛΕΣ ΠΕΤΡΙΝΕΣ, ΜΕ ΠΑΓΚΑΚΙΑ, ΟΧΙ ΠΑΓΚΑΚΙΑ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΧΑΡΕΣ, ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΝΑ ΒΓΕΙ ΤΟ ΠΑΖΑΡΙ ΑΠΟ ΜΕΣΑ! ΚΑΘΕ ΠΕΜΠΤΗ Η ΒΡΩΜΑ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΤΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΣΤΙΣ ΚΑΡΕΚΛΕΣ. ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΓΝΩΣΤΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. συγνώμη αλλά ο Παρούτογλου δεν ήταν ο μεγάλος χαμένος των εκλογών? τέταρτος στους τέσσερις βγήκε? έχει άποψη και ο χαμένος των εκλογών? Οκ στη Δημοκρατία όλοι έχουν μια άποψη.
    Ο επόμενος.
    Υγ.Ερμηνεία της λέξης τελευταίος: αυτός που έχασε-ηττήθηκε ,δεν τα κατάφερε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. και επειδη ηταν τελευταιος δεν εχει το δικαιωμα να κανει προτασεις; ξεχασες τον Καμενο τον συνεταιρο του Τσιπρα;

      Διαγραφή
    2. ΟΚ άρα Παρούτογλου ίσον Καμένος και αποτυχημένος.Δεκτό ,έχεις απόλυτο δίκιο.

      Διαγραφή
  8. Επιτέλους προτάσεις πράγμα που δε έκανε και δε υλοποίησε φυσικά κανείς!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σου βγάζω το καπέλο!!! Ωραίες προτάσεις!! Διαβασμένος ο κύριος Παρουτογλου βλέπω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εεεε ζώων πρόταση έκανε για πες μας τι δικιά σου!!! Αυτός έχει λόγο και να μιλήσει εσυ το τίποτα!!! χωρίς προτάσεις και χωρίς λόγο τι λες;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ π μιλάς τόσο ωραία για τράβα δες τι γινόταν πριν κλείσει ο πεζόδρομος πηγαινα να περάσω απέναντι και κόντευε να με πατήσουν 200 αμάξια μέχρι να περάσω απέναντι τόσο καιρό π ήταν κλειστά τα μαγαζιά γτ δεν είχε αμαξοα εκεί? Και τώρα ξαφνικά σαν νοιάζει για τον πεζόδρομο? Όχι ρε φίλε να βαζετε τα αμάξια σας αλλπθυ επιτέλους βλέπω κάτι σωστό στην αριδαια πρώτη μ φορά στα 20 χρόνια π ζω να βγαινετε με τα πόδια στην αριδαια

      Διαγραφή
  11. Ο παρουτογλου έχει ευθύνη για την σημερινή κατάσταση του Δήμου Αλμωπίας!
    Να αφήσει την θεωρία κατά μέρος και να πιάσει δουλειά συνεννόησης με τον δήμαρχο που στήριξε. Μη πετάμε το μπαλακι στον Χρήστο και φεύγουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μετά από δημοσίευμα στα τοπικά blogs της Αλμωπίας συνεχίζω να αναρωτιέμαι τι ισχύει τελικά στον Δήμο και τι παιχνίδι παίζεται.
    Από την μια διαβάζουμε μια ανακοίνωση που κάνει λόγο για πεζοδρομήσεις και ορθα κατα την άποψη μου (κατόπιν μελέτης) και από την άλλη διαβάζουμε δημοσιεύματα της παράταξης "Αλμωπία Ψηλά" που κάνουν λόγο για τεχνικά ζητήματα και προτάσεις.
    Οφείλω να συγχαρώ τον κ. Παρούτογλου για την παρέμβαση του και συμφωνω ως προς το πλαίσιο που θέτει για να μπορέσει το έργο να είναι λειτουργικό και αποδοτικό.
    Είναι όμως οξύμωρο το πως αντιμετωπιζεται ένα τόσο σοβαρό θέμα για την Αλμωπία απο δύο παρατάξεις οι οποίες συνεργάζονται για το καλό του τόπου.
    Είναι πλεόν ξεκάθαρο οτι έχουμε εναν Δήμο δύο ταχυτήτων.
    Τσιωνης Γεωργιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αν δεν τον αρέσει τον Παρου να παραιτηθεί από την προεδρία.
    Ο μισθός είναι γλυκός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Και γιατί να είναι ανοιχτός ο πεζόδρομος για να πάω να περάσω απέναντι και να πάνε να με πατήσουν 200 αμάξια? Ή για να μην μπορώ να περπατησω άνετα? Όταν ήταν κλειστές ή καφετέριες ούτε ένα αμάξι δεν ήταν εκεί παρκαρισμένο με το π άνοιξαν ξανά χαμός ε λοιπόν να βρουν άλλο μέρος να αφήνουν τα αμάξια τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Και γιατί να είναι ανοιχτός ο πεζόδρομος για να πάω να περάσω απέναντι και να πάνε να με πατήσουν 200 αμάξια? Ή για να μην μπορώ να περπατησω άνετα? Όταν ήταν κλειστές ή καφετέριες ούτε ένα αμάξι δεν ήταν εκεί παρκαρισμένο με το π άνοιξαν ξανά χαμός ε λοιπόν να βρουν άλλο μέρος να αφήνουν τα αμάξια τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia News