Τρίτη 26 Μαρτίου 2019

Χρήστος Δημητριάδης: Διαδραστικές αλλαγές η λύση στο κυκλοφοριακό της Έδεσσας

Γράφει ο Χρήστος Δημητριάδης*

Ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα το οποίο μάλιστα τα τελευταία χρόνια καταγράφει σημαντική αύξηση, είναι το κυκλοφοριακό στο κέντρο της πόλης. Μάλιστα από έρευνα της εταιρίας Interview στον Δήμο Έδεσσας, οι πολίτες που ερωτήθηκαν, το ανέδειξαν ως μείζον ζήτημα σε ποσοστό 45% μαζί με την ύδρευση και την αποχέτευση. Άρα ένας στους δυο πολίτες θεωρεί πως υπάρχει θέμα.

Το κυκλοφοριακό πολλές φορές θεωρείται γρίφος για δυνατούς λύτες ενώ μπορεί η λύση του να είναι απλή και τεχνοκρατική. Η Έδεσσα με βάση τον πληθυσμό της δεν θα έπρεπε να έχει τόσο μεγάλο πρόβλημα καθώς θεωρείται μεσαία πόλη. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Έδεσσα προκύπτει βασικά από το γεγονός ότι αυτή σχεδιάστηκε πριν από την εξάπλωση του αυτοκινήτου. Το πρόβλημα διογκώνεται συνεχώς με την αύξηση του πληθυσμού, των δραστηριοτήτων, του αριθμού των οχημάτων που κυκλοφορούν και του βαθμού χρησιμοποίησής τους. Η ποιότητα ζωής των πολιτών υποβαθμίζεται διαρκώς.

Η Έδεσσα έχει όλα τα φόντα ώστε να μετατραπεί σε μια οικολογική πόλη πρότυπο, όπου το αυτοκίνητο θα έχει πρόσβαση στο κέντρο, αλλά θα υπάρχουν και άλλα εναλλακτικά «πράσινα» μέσα μεταφοράς. Αντί λοιπόν οι διοικούντες όλα αυτά τα χρόνια να σχεδιάσουν διαδραστικές αλλαγές με τη συμμετοχή των πολιτών ώστε να περιοριστεί η χρήση του αυτοκινήτου, προέβησαν σε αποτυχημένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που επί της ουσίας διατήρησαν το πρόβλημα και δεν το έλυσαν.

Το κυκλοφοριακό ζήτημα στην πόλη λύνεται με ένα δημιουργικό σοκ που θα επιφέρει επανασχεδιασμό του αστικού κυκλοφοριακού δικτύου από μηδενική βάση. Ο όμιλος πρωτοβουλίας πολιτών Νέα Πρόταση όπου τα μέλη του, μου έκαναν την τιμή να με επιλέξουν ως επικεφαλής, θα προτείνουν τον επανασχεδιασμό του πεζοδρόμου της οδού Δημοκρατίας η οποία ακόμη υφίσταται ως δρόμος ήπιας διέλευσης αυτοκινήτων και όχι ως πεζόδρομος που χρησιμοποιείται σήμερα.

Η πόλη έχει πολλές εκκρεμότητες με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και κάποια στιγμή θα πρέπει να λυθούν ολοκληρωτικά και μόνιμα από μια δημοτική αρχή που θα έχει όραμα και όρεξη δημιουργίας και δεν θα είναι όμηρος μικροσυμφερόντων, υπόγειων διαδρομών και διαπλοκής. Η πρόταση μας είναι να εκπονηθεί ένας μόνιμος οδικός χάρτης που θα ρυθμίσει θέματα όπως η παράνομη στάθμευση και έλλειψη συστηματικής αστυνόμευσης, η απαράδεκτη σήμανση, η λανθασμένη διάταξη οδικού δικτύου, η δημιουργία παρκινγκ με την μορφή ΣΔΙΤ (σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου φορέα) διαμόρφωση κόμβων κλπ. Θα πρέπει η νέα δημοτική αρχή που θα αναδειχθεί από τις εκλογές του Μαΐου να προχωρήσει βαθμιαία στις παραπάνω βραχυχρόνιες ενέργειες παράλληλα με την έναρξη της επικαιροποίησης του Καθολικού Χωροταξικού – Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού, ώστε η Έδεσσα να μπορεί σύντομα να αποτελέσει ένα παράδειγμα για τις πόλεις μικρού και μεσαίου μεγέθους, βελτιώνοντας σημαντικά την ποιότητα ζωής.

Πρόσφατα επισκέφτηκα το χωριό Άγια Φωτεινή του Δήμου Έδεσσας όπου διαπίστωσα ότι σχεδόν όλοι οι δρόμοι του χωριού αλλά και η κεντρική αρτηρία είχαν γεμίσει τεράστιες λακκούβες. Μου θύμισαν «βομβαρδισμένο τοπίο». Πραγματικά απογοητεύτηκα από την εικόνα εγκατάλειψης που αντίκρισα. Οι δρόμοι φέρνουν ανάπτυξη και χρήματα στην περιοχή μας, είτε μέσω του τουρισμού είτε μέσω των αγροτικών παραγωγών. Αποτελεί χρέος της δημοτικής αρχής να τους διατηρεί σε καλή κατάσταση τουλάχιστον εκεί όπου έχει αρμοδιότητα.

Η Έδεσσα χρειάζεται ένα δήμαρχο Κυβερνήτη που να μπορεί να χτυπά το χέρι στο τραπέζι, να είναι παρών στα κέντρα αποφάσεων και να διεκδικεί χωρίς κομματικό κόστος και εξαρτήσεις. Όχι έναν δήμαρχο απλό διαχειριστή της καθημερινότητας με «αργόμισθη» νοοτροπία.

Η κατασκευή της καθέτου προς την Εγνατία αποτελεί αναγκαίο έργο ανάπτυξης που θα δώσει ζωή στις επιχειρήσεις μας και στους νέους ανθρώπους που θέλουν να δουλέψουν στην πόλη. Τεράστια ευθύνη για τις καθυστερήσεις έχουν όλες οι Κυβερνήσεις και οι εκπρόσωποι τους, χωρίς καμία εξαίρεση.

Τέλος αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία το γεγονός ότι δυο χωριά που αποτελούν μια τοπική κοινότητα, το Άνω με το Κάτω Γραμματικό, δεν έχουν οδική σύνδεση που θα φέρει τεράστια ανάπτυξη και ουσιαστική διασύνδεση ανάμεσα στα δυο Χιονοδρομικά κέντρα Βόρρας και 3-5 Πηγάδια. Καμιά φορά οι λύσεις είναι πιο απλές από ότι φαίνονται.

* Ο Χρήστος Δημητριάδης είναι δημοσιογράφος και Επικεφαλής Ομάδας πρωτοβουλίας ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ για τον Δήμο Έδεσσας και την Βεγορίτιδα

9 σχόλια:

  1. Χρήστο, αν τα έλεγες όλα αυτά πριν κατέβεις στις εκλογές, να ξέρεις ότι όλοι θα σε πίστευαν. Τώρα..! Όλοι θα πουν πως είναι προεκλογικές καμπάνιες και υποσχέσεις, από αυτές που κάνουν όλοι οι υποψήφιοι. Πάντως παρόλα αυτά εγώ, φίλος σου, πιστεύω πως έχεις καλή διάθεση και θα προσφέρεις τα καλύτερα στην Έδεσσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σωστή άποψη ειδικά για την Δημοκρατίας. Επιτέλους ένας άνθρωπος που μπορεί να πει ότι ο δρόμος πρέπει να ανοίξει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολιτικός δεν εισουν και δεν θα γίνεις ποτέ. Αυτό είναι το ατού σου. προχωρά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συγχαρητήρια Χρίστο ! Οπώς πάντα είσαι ένα βήμα μπροστά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπράβο κ.Δημητριάδη ήμουν μέχρι σήμερα αναποφάσιστος... με το μεστό και τεκμηριωμένο λόγος σας έχω αρχίσει να σκέφτομαι σοβαρά να σας ψηφίσω συνεχίστε έτσι και να είστε σίγουρος ο κόσμος της Έδεσσας θα σας ανταμείψει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. είσαι ικανός. το έχεις αποδείξει. τι θέλεις και ασχολείσαι; μην κατεβαίνεις γιατί θα γίνεις μια από τα ίδια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. σοντρας μειώνεται 10. φλογερας μειων 5. βλάχος το απόλυτο μηδενικό. ρυσαφη 5 βάση. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ 10 με τόνο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ο άνθρωπος γνωρίζει. 100χρόνια μπροστά είσαι φίλε αφού βάζεις το θέμα της σύνδεσης των 3-5 πηγάδια με το βουνό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. O monos poy sikonei psila to thmema me to makedoniko. o monos

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia News