Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2018

Θέμης Αχτσιόγλου: 4 γενικές σκέψεις και 14 θέσεις για το «Μακεδονικό»

4 γενικές σκέψεις και 14 θέσεις για το «Μακεδονικό»

Οι απόψεις που ακολουθούν δεν διεκδικούν πρωτοτυπία ούτε βέβαια το αλάθητο. Αν εκφέρονται δημόσια, είναι επειδή:

α) Για ένα κρίσιμο ζήτημα που απασχολεί την πολιτεία κανένας πολίτης δεν έχει δικαίωμα να μένει ουδέτερος ή αδιάφορος. Οφείλει να ενημερώνεται σωστά, να διαμορφώνει υπεύθυνα άποψη και να παίρνει καθαρή θέση. Τούτο βέβαια ισχύει ακόμη περισσότερο για τα πολιτικά κόμματα, τα οποία δεν πρέπει να προσεγγίζουν τα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής με μικροκομματικά κριτήρια ούτε να αποφεύγουν για ψηφοθηρικούς λόγους να διατυπώσουν με ειλικρίνεια και σαφήνεια τις θέσεις τους.

β) Ο δημόσιος διάλογος, στον οποίο είναι απαραίτητο να ακούγονται ισότιμα όλες οι απόψεις, πρέπει να αναπτύσσεται με γνώση, νηφαλιότητα και επιχειρήματα και όχι με στερεότυπα, συνωμοσιολογικές θεωρίες, κραυγές και αναθέματα.

γ) Η υπεράσπιση της πατρίδας είναι πολύ σοβαρή υπόθεση, για να αφεθεί στα χέρια των εθνικιστών, των φασιστών, των πατριδοκάπηλων και ακραίων κύκλων της Εκκλησίας. Και φυσικά δεν εννοούνται εδώ οι απλοί πολίτες που, ωθούμενοι από πατριωτικά αισθήματα αλλά συχνά παραπληροφορημένοι, εκφράζουν πραγματική αγωνία, αλλά εκείνοι που, καπηλευόμενοι τα αισθήματα αυτά, επιδιώκουν να κυριαρχήσει ο φανατισμός, η μισαλλοδοξία και η οπισθοδρόμηση, εκείνοι που έκτισαν πολιτικές καριέρες με αφορμή το «Μακεδονικό», εκείνοι που από τη μια ορκίζονταν υποκριτικά στη «μία και ελληνική Μακεδονία» και από την άλλη πλούτιζαν την περίοδο του εμπάργκο.

δ) Η ιστορία διδάσκει πως πάντοτε ο υπερπατριωτισμός και «τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» για το έθνος και την Ελλάδα οδήγησαν σε ταπεινωτικές ήττες και εθνικές συμφορές.

Με προαπαιτούμενο τις παραπάνω γενικές σκέψεις, μπορούν να διατυπωθούν επιγραμματικά οι ακόλουθες θέσεις για το «Μακεδονικό ζήτημα»:

1) Ιστορικά, ο όρος «Μακεδονία» αναφέρεται στο βασίλειο και τον πολιτισμό των αρχαίων Μακεδόνων, που αποτελούν κομμάτι της ελληνικής ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς. Είναι αδιαμφισβήτητο ότι η ιστορία της αρχαίας Μακεδονίας συνδέεται με την Ελλάδα και δεν μπορεί να συσχετιστεί με κανένα άλλο σύγχρονο κράτος. Δεν υπάρχει κανένας σοβαρός ιστορικός σε όλο τον κόσμο, που να συνδέει την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας (ΠΓΔΜ) με τον Μέγα Αλέξανδρο.

2) Γεωγραφικά, ο όρος «Μακεδονία», όπως ορίστηκε το 1878 στο Συνέδριο του Βερολίνου, αναφέρεται σε μια ευρύτερη περιοχή, -που μάλιστα στη διάρκεια των χρόνων τα όριά της μεταβάλλονταν,- η οποία εκτείνεται στο σημερινό έδαφος της Ελλάδας, της ΠΓΔΜ, της Βουλγαρίας και της Αλβανίας, Στην περιοχή αυτή από τον 6ο έως τον 14ο αιώνα μ.Χ. εγκαταστάθηκαν Σλάβοι και άλλοι λαοί, που όλοι τους ονομάζονταν Μακεδόνες αλλά αυτοπροσδιορίζονταν φυλετικά ή θρησκευτικά.

3) Πριν από τη διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας η περιοχή και η πληθυσμοί της Μακεδονίας αποτέλεσαν το μήλο της έριδας για τα γειτονικά κράτη. Μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους, με τη Συνθήκη του Βουκουρεστίου το 1913, τα εδάφη της μείζονος Μακεδονίας μοιράστηκαν μεταξύ της Ελλάδας (51%), της Σερβίας (39%) και της Βουλγαρίας (9%). Επομένως το σύνθημα «Η Μακεδονία είναι μία και είναι ελληνική» είναι ανακριβές, πέρα από το ότι δημιουργεί την εσφαλμένη εντύπωση ότι η Ελλάδα έχει επεκτατικές βλέψεις σε βάρος των γειτόνων της.

4) Το 1991 η «Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Μακεδονίας», πρώην ομόσπονδη συνιστώσα της Γιουγκοσλαβίας, ανακήρυξε την ανεξαρτησία της, βασίζοντας την ύπαρξη της ως ανεξάρτητο κράτος στην έννοια του «μακεδονικού έθνους», η οποία από το 1944 καλλιεργήθηκε συστηματικά στη γειτονική χώρα με παραποίηση ιστορικών στοιχείων για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας. Η ιδέα όμως της αρχαίας καταγωγής των σλαβόφωνων της Μακεδονίας δεν γεννήθηκε από το μηδέν το 1944: είχε προωθηθεί από την ελληνική προπαγάνδα στα τέλη του 19ου αιώνα, προκειμένου να απομακρύνει τους πληθυσμούς αυτούς από το βουλγαρικό εθνικιστικό κίνημα.

5) Το 1992 το Συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών αποφάσισε ότι η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει κράτος με το όνομα Μακεδονία ή παράγωγά του. Η αδιάλλακτη αυτή θέση, προϊόν μαξιμαλισμού και φοβικής συμπεριφοράς απέναντι στην ακροδεξιά και τους εθνικιστές, που είχε ως συνέπεια την απόρριψη του «πακέτου Πινέιρο», οδήγησε σε αδιέξοδο και την Ελλάδα σε απομόνωση, με τις απόψεις της να μη γίνονται κατανοητές από τη διεθνή κοινότητα. Έτσι μέχρι σήμερα περισσότερα από 140 κράτη (και ανάμεσά τους οι ΗΠΑ, η Ρωσία και η Κίνα) έχουν αναγνωρίσει το γειτονικό μας κράτος ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας» (σκέτο), ενώ μόνοι εμείς συνεχίζουμε να το αποκαλούμε με το όνομα της πρωτεύουσάς του «Σκόπια». Η κατάσταση αυτή κάθε μέρα που περνάει παγιώνεται όλο και περισσότερο, ενισχύει τα κεκτημένα και δημιουργεί νέα δυσμενή δεδομένα.

6) Το 1993 η ΠΓΔΜ έγινε δεκτή στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών με αυτήν την προσωρινή ονομασία, μέχρις ότου βρεθεί μια συμφωνημένη λύση με την Ελλάδα. Η προσωρινή ονομασία όμως, όπως αντιλαμβάνεται καθένας που δεν θέλει να στρουθοκαμηλίζει, περιέχει ατόφιο το όνομα «Μακεδονία».

7) Το 1995, η Ελλάδα και η ΠΓΔΜ συνομολόγησαν μια Ενδιάμεση Συμφωνία, η οποία επέβαλε έναν δεσμευτικό «κώδικα συμπεριφοράς» των δύο κρατών. Με τη Συμφωνία αυτή η Ελλάδα και επίσημα αποδέχτηκε να υπάρχει ο όρος «Μακεδονία» στην (έστω προσωρινή) ονομασία του γειτονικού κράτους.

8) Το ζήτημα του ονόματος της γειτονικής χώρας είναι ένα πρόβλημα που ταλανίζει για χρόνια την ελληνική εξωτερική πολιτική και δυσκολεύει τη θέση της Ελλάδας στον διεθνή χώρο. Επιπλέον αποτελεί αφορμή να καλλιεργείται από εθνικιστικούς κύκλους ένα κλίμα φανατισμού εχθρότητας και καχυποψίας ανάμεσα στα δύο κράτη και τους λαούς τους, που έβλαψε και συνεχίζει να βλάπτει και τους δύο.

9) Η ΠΓΔΜ με την Ενδιάμεση Συμφωνία αλλά και με την ένταξή της στον ΟΗΕ έχει δεσμευθεί ότι δεν θέτει θέμα αλλαγής των συνόρων. Άλλωστε, η εθνολογική ομοιογένεια της ελληνικής Μακεδονίας που προέκυψε μετά την μικρασιατική καταστροφή και τις μεταγενέστερες εξελίξεις αλλά και τα μεγέθη και η ιστορική δύναμη των δύο κρατών (Ελλάδας και ΠΓΔΜ) καθιστούν κάθε τυχόν αναφορά σε ζητήματα επεκτατισμού σε βάρος της χώρας μας μη σοβαρή.

10) Ο κατακερματισμός και οι εθνικιστικοί και οικονομικοί ανταγωνισμοί στα Βαλκάνια δεν συμφέρουν σε κανέναν. Αντίθετα υπάρχει ανάγκη σταθερότητας, καλών σχέσεων και συνεργασίας μεταξύ των κρατών της Βαλκανικής, μιας περιοχή που υπέφερε από αιματηρούς πολέμους και εθνοτικές διενέξεις για πολλά χρόνια, Ιδιαίτερα η σταθεροποίηση της ΠΓΔΜ. η φιλία και η στενή συνεργασία της με την Ελλάδα έχει καίρια σημασία για τη χώρα μας. Τυχόν κατάρρευσή της θα έχει ως πιθανότερο αποτέλεσμα το μοίρασμα των εδαφών της και τη διαμόρφωση της «μεγάλης Αλβανίας» και της «μεγάλης Βουλγαρίας». Αν τυχόν συμβεί κάτι τέτοιο, θα πρόκειται για μια άκρως επικίνδυνη εξέλιξη για πολλούς λόγους, αλλά κυρίως γιατί θα ανοίξει το ζήτημα της αλλαγής συνόρων στα Βαλκάνια.

11) Με τα δεδομένα αυτά η εθνικά επωφελής αλλά και έντιμη λύση είναι η αποφασιστική και με αυτοπεποίθηση υιοθέτηση μιας σύνθετης ονομασίας με γεωγραφικό προσδιορισμό πριν από τη λέξη «Μακεδονία», που θα ισχύει έναντι όλων, για κάθε χρήση, εσωτερική και διεθνή (αυτή εξ άλλου ήταν και η θέση που υποστήριξε στη σύνοδο κορυφής του ΝΑΤΟ, στο Βουκουρέστι το 2008, η τότε ελληνική κυβέρνηση, με συμφωνία σχεδόν όλων των κομμάτων). Επιπλέον βέβαια απαιτείται η αντιμετώπιση εκκρεμών ζητημάτων αλυτρωτισμού σε όλες του τις μορφές, με νομικές δεσμεύσεις και εγγυήσεις για καλή γειτονία και αλληλοσεβασμό των δύο κρατών, πράγμα που μπορεί να επιτευχθεί με μια διεθνή συμφωνία «υπερσυνταγματικής ισχύος».

12) Η συναινετική επίλυση των προβλημάτων με το γειτονικό μας κράτος θα ωφελήσει και τις δύο χώρες, θα ενισχύσει γεωπολιτικά την Ελλάδα και θα συμβάλει στη σταθερότητα, την ειρήνη και τη συνεργασία στην ευαίσθητη περιοχή των Βαλκανίων.

13) Η λύση του ονοματολογικού, -η οποία βέβαια δεν είναι δεδομένη,- δεν πρέπει να παραπεμφθεί ξανά στις ελληνικές καλένδες. Η συγκυρία σήμερα είναι περισσότερο ευνοϊκή από παλιότερα, επειδή:

α) Η μετριοπαθής κυβέρνηση της ΠΓΔΜ υπό τον Ζ. Ζάεφ, που έχει συγκρουστεί με τις αντιδημοκρατικές πρακτικές, τον εθνικισμό και την αρχαιόπληκτη ρητορεία της προηγούμενης κυβέρνησης του Ν. Γκρούεφσκι. θέλει πραγματικά να λύσει τη διαφορά με την Ελλάδα. Έχει βέβαια το δύσκολο έργο να πείσει τους πολίτες της χώρας της, που εδώ και πολλές δεκαετίες μεγάλωσαν και γαλουχήθηκαν ως Μακεδόνες, πως πρέπει να προσθέσουν στο εθνικό τους όνομα ένα δεύτερο συνθετικό.

β) Η ΠΓΔΜ επιθυμεί διακαώς να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ. Η αποδοχή της στους διεθνείς αυτούς οργανισμούς προϋποθέτει (προς το παρόν τουλάχιστον) τη σύμφωνη γνώμη της Ελλάδας

γ) Το ΝΑΤΟ επείγεται να εντάξει το γειτονικό μας κράτος στη Συμμαχία. Οι ΗΠΑ, οι Βρυξέλλες, καθώς και μια σειρά ευρωπαϊκών κρατών, το καθένα για δικούς του λόγους, ενδιαφέρονται για τον τερματισμό της εκκρεμότητας και πιέζουν προς την κατεύθυνση αυτή.

δ) Στην Ελλάδα όλες τις αντιεθνικιστικές δυνάμεις, που τέμνουν οριζόντια το πολιτικό, δημοκρατικό σύστημα επιθυμούν τη λύση του προβλήματος στη βάση ενός έντιμου και αξιοπρεπούς και για τις δύο πλευρές συμβιβασμού.

Μια τέτοια συγκυρία ίσως να μην ξαναϋπάρξει, ενώ αυτοί που ενδιαφέρονται είναι βέβαιο ότι θα βρουν τρόπο να κάνουν τη δουλειά τους και χωρίς τη δική μας συναίνεση.

14) Έτσι όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, το κρίσιμο ερώτημα, στο οποίο πρέπει υπεύθυνα κάθε πολιτική δύναμη και κάθε Έλληνας πολίτης να απαντήσει είναι: Προτιμούμε μια σύνθετη ονομασία ή το σκέτο «Μακεδονία» για τη γειτονική μας χώρα;

Θέμης Αχτσιόγλου
Δικηγόρος

4 σχόλια:

  1. ΘΕΜΗ ΦΙΛΕ.ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΟΥ ΕΧΕΙ ΤΡΕΙΣ ΠΛΕΥΡΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΗ ΜΟΥ ΓΝΩΜΗ!ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΑΝΗΣΥΧΙΑ,ΚΑΤΙ ΑΠΟ ΔΙΧΑΣΜΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΔΙΛΗΜΑ.ΕΜΕΝΑ Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ,ΛΕΕΙ ΟΤΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΔΕΝ ΠΟΥΛΙΕΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ ΑΝ ΤΕΤΟΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΜΕ ΚΑΤΑΤΤΑΣΟΥΝ ΣΕ ΠΑΡΑΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ Η ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ.ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΙΛΗΜΑ ΜΕΣ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΕΙΛΩ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΖΑΕΦ Η ΤΗΝ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΣΚΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΠΑΤΟΥΝ ΜΕ ΛΥΣΑΛΕΟ ΦΑΣΙΣΜΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΜΟΥ.Η ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΤΕΛΙΩΣΕ.Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΝΟΥ ΣΥΝΗΔΕΙΣΗ ΚΑΙ ΚΑΡΔΙΑ.ΕΧΕΙΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΩΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.ΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ,ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΟ ΗΘΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΠΑΤΗΤΗ Η ΦΙΜΩΤΗ ΙΔΕΩΝ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ.ΛΕΩ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΕ ΚΑΤΑΠΑΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΚΛΕΦΤΕΣ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ.ΕΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΠΑΡΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΚΑΤΟΧΗ ΚΑΙ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΠΟΥ ΥΠΕΣΤΗ Ο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΤΟΥΣ ΨΕΥΤΟΛΑΟΣ.ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ!ΟΙ ΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΟΛΟΥΝΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΟΦΘΑΛΜΟΦΑΝΕΣ.ΕΑΝ ΛΟΙΠΟΝ Η ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΜΟΥ ΜΕ ΚΑΤΑΤΑΣΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΟ ΦΑΣΙΣΤΑ ΕΘΝΙΚΙΣΤΗ,ΕΝΑ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ.ΝΑΙ ΕΙΜΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ!ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΒΡΕΘΗΚΑΜΕ ΣΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΑΖΙ.ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΓΑΠΩ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ.ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ.ΟΥΤΕ ΗΛΙΘΙΟΣ ΕΙΜΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΥΝ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΕ ΒΑΖΟΥΝ ΤΑΜΠΕΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΟ ΑΓΑΠΩ ΤΗ ΓΗ ΠΟΥ ΜΕ ΕΘΡΕΨΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΗΘΙΚΑ.ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΟΝ ΛΑΟ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ.ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΟΜΩΣ.ΟΙ ΣΛΑΒΟΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΞΑΝΑΑΠΟΧΤΗΣΟΥΝ.ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΣΤΗΜΕΝΟ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ.ΕΜΕΝΑ ΔΕ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ!ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΜΒΙΒΑΣΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΑΝ ΔΕΝ ΠΕΣΕΙ ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ.ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΡΙΖΑ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ.ΠΑΡΑΞΕΝΟ!Ο ΣΥΡΙΖΑ ΤΗΣ ΠΕΛΛΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕ ΝΑ ΝΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑΡΗΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΦΡΕΝΟ.ΕΑΝ ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΕΚΑΝΑΝ ΛΑΘΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΚΑΠΗΛΕΥΟΝΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ.ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΙΚΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ,ΠΟΥ ΑΠΟ ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΔΕΝ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟΥΣ ΑΘΗΝΑΙΟΥΣ.ΚΑΙ ΕΜΑΣ ΟΜΩΣ;;Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ.Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΜΕΤΕΡΙΖΙ ΑΓΑΠΑ ΙΣΑΞΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΧΩΡΙΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ.ΚΡΙΝΩ ΟΤΙ ΤΕΤΟΙΑ ΛΟΓΙΑ ΙΣΩΣ ΦΑΝΑΤΙΖΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΕΙΣΜΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΗΝ ΔΕΞΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ,ΕΤΣΙ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΛΑΘΗ ΠΟΥ ΘΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΙΣΩΣ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΑ.Η ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΙΧΕ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟ ΑΨΕ ΣΒΗΣΕ.ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΠΟΛΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΕΚΕΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΨΗΦΙΣΑΝ ΣΥΡΙΖΑ.ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΟΙ ΣΥΝΗΔΕΙΣΗΣ ΚΑΙ ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΥ;ΕΧΟΥΜΕ ΚΟΥΡΑΣΤΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΜΕ ΤΗ ΛΕΞΗ ΦΑΣΙΣΤΑΣ ΚΑΙ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ.Ο ΓΙΓΑΣ ΛΑΟΣ ΞΕΣΗΚΩΘΗΚΕ ΚΑΙ ΒΑΛΘΗΚΑΝ ΟΙ ΠΑΝΤΕΣ ΝΑ ΤΟΝ ΞΑΝΑΒΑΛΟΥΝ ΣΤΟ ΜΑΝΤΡΙ.ΟΧΙ!!!ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΑΙΜΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΣΚΕΜΕΝΑ ΠΙΠΙΛΙΖΟΝΤΑΙ ΟΛΗ ΜΕΡΑ ΣΤΑ ΞΕΝΑ ΚΕΝΤΡΑ.ΘΑ ΦΥΓΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΣΚΟΤΑΔΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΑΝ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΧΤΟΥΜΕ ΤΟ ΑΝΕΣΠΕΡΟ ΦΩΣ!!!ΕΛΛΑΔΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Η ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.ΣΕ ΧΑΙΡΕΤΩ ΚΑΙ ΕΠΑΥΞΑΝΩ ΤΙΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ.ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΑ,ΑΠΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ Ο ΦΙΛΟΣ ΣΟΥ Ο ΚΑΛΙΤΕΧΝΗΣ.ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΗ ΘΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΩ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΘΑ ΣΕΒΑΣΤΩ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΑΣ ΜΟΥ ΠΟΥΝ.ΑΡΙΔΑΙΑ ΝΕΑ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΔΙΑΛΟΓΟ.ΜΗ ΜΕ ΚΟΒΕΙΣ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητε φίλε Θεμη , Αν κάποιοι γαλουχήθηκαν και μεγάλωσαν λάθος ώς μακεδόνες (γιατί κάποιοι αυτό ήθελαν ) αυτό είναι δικό τους πρόβλημα και να το λύσουν μόνοι τους. Αν θέλουν να μπουν στον ΝΑΤΟ αυτοί έχουν το ζόρι κι άς σκεφτούν να ονομαστούν ώς απόγονοι αυτών που είναι πάντως όχι ώς μακεδόνες γιατί δεν είναι μακεδόνες είναι κάτι άλλο. Δυο εκατομμύρια άνθρωποι δεν μπορούν να μας εμπαίζουν και να μας παίζουν επειδή κάποιοι άλλοι τους βάζουν μπροστά. Εκτός και άν θελεις τα εγγόνια σου να ενωθούν με τα εγγόνια των σκοπιανών και η αιματωβαμμένη γή μας ( άν σε ενδιαφέρει αυτό ) παραδοθεί άνευ όρων στα Σκόπια και όχι μόνο. Η Θεωρία είναι καλή η ιστορία και εν συνεχεία η πράξη λένε άλλα. Σκέψου αν κυβέρνηση δεν ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ τι θα έκανε την παρούσα στιγμή .Μονο αυτό σκέψου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κύριε Αχτσιόγλου, εδώ ένας νέος άνεργος(ανήσυχος για το μέλλον μου, ως πατριώτης και ως πολίτης)που διαβάζοντας το άρθρο σας με τόλμη και περίσσειο θάρρος σας συγχαίρω για την ψύχραιμη τοποθέτησή σας πάνω σε ένα άκρως φλέγον θέμα που μας ταλανίζει εδώ και χρόνια, το οποίο -σύμφωνα απο τις θέσεις σας - προέκυψε απο την δική μας πλευρά....Επιτρέψτε μου να δηλώσω την πλήρη ταύτισή μου στις γενικές σας θέσεις όμως όσον αφορά με τις 14 θέσεις έχω έναν, ομολογώ, δισταγμό.Η ταπεινή μου γνώμη (με τις ταπεινές γνώσεις που κατέχω) πάνω στην 2η θέση σας, εφόσον μιλάμε για σλάβους (άρα πρόκειται για διαφορετική ράτσα!)πως και απο ποιούς τους βάφτισαν <>;....δεν μπορώ έναν βρετανό να τον θεωρώ και γάλλο;! Όσο για την 3η θέση, πως μπορείτε να γράφετε ότι το σύνθημα <> είναι ανακριβές....;! Επειδή είναι κάτι το αυτονόητο δεν πρέπει να λέγεται απο στόματα σημερινών ανθρώπων μεγαλωμένων στη χώρα του Μ.Αλεξάνδρου, με κίνδυνο χαρακτηρισμού ως γραφικοί και εθνικολάγνοι; Γεννήσαμε την Δημοκρατία και δεν έχουμε το δικαίωμα να πούμε αυτό που αισθανόμαστε;Εδώ ελεύθερα μπορεί κάποιος να δηλώσει την σεξουαλική του ταυτότητα και σ' εμάς δεν επιτρέπεται να δηλώνουμε με περηφάνεια το όνομα μας και την καταγωγή μας;! Για τις θέσεις 4,5,7 και 8 μας λένε πως τα ανόητα λάθη εκ μέρους πολιτικών που είχαν και έχουν ηλιθιωδώς σαχλοκομματικές βλέψεις ανίερης ηθικής που ζημιώνουν τον λαό ανεπανόρθωτα-ιδού τα αποτελέσματά τους!- και που καταλήγω; Δεν θα περιμένουμε απο κανέναν πολιτικό να παίξει τον Σωτήρα ή τον ''Σολομώντα'', μονάχα εμείς με κοινωνικό και πολιτιστικό-επιστημονικό πρόσωπο θα τοποθετήσουμε τα πράγματα στην πραγματική τους θέση! Όσο για την 10η θέση, δεν θα πρέπει να μας πιάνει και τόση τρομάρα για τις ιδέες περί <> και <> που τις δημιουργησαν εξωτερικοί παράγοντες της Γηραιάς Ευρώπης,και για τις τελευταίες θέσεις σας.......δεν σας καταλαβαίνω, πως μπορείτε να περιμένετε να αποδωθούν ωφέλειες σε μια κοινή συναίνεση των 2 χωρών όταν η μία εκ των οποίων αποδεικνύει πως έχει και επεκτατικές βλέψεις και επικροτεί την μισαλλοδοξία της απέναντι στην ορθόδοξη θρησκεία μας; Αφήστε το καλύτερα κύριε Αχτσιόγλου, δεν πιστεύω σε κανέναν Ζάεφ ότι θα μεριμνήσει να κατευνάσει την αλλοπρόσαλλη <> συμπεριφορά της χώρας του. Και όπως λέει κάποιος : "Σαφέστατα η πρόταση αυτήν ΔΕΝ ήταν καλή μιας και σκοπός του όλου θέματος ΔΕΝ είναι το πως θα ονομαστούν τα Σκόπια, αλλά το δικαίωμα την Ελλάδας να διατηρήσει την ακεραιότητα της ιστορίας της, του πολιτισμού της και της γεωγραφικής της ακεραιότητας. Το όνομα των Σκοπίων ας είναι ότι θέλει. Αρκεί μην είναι ένα όνομα ξένο το οποίο μάλιστα το πήραν με αρπαγή και προπαγάνδα. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να κλέβει από τον άλλον. Η ονομασία “Νόβα Ματσεντόνια” δεν είναι τίποτα άλλο παρά το γνωστό “τι Γιάννης, τι Γιαννάκης” σε πιο γεωγραφική, πολιτική και πολιτιστική έκδοση. Και η ιδέα αυτή είναι κάτι που από τους απανταχού Έλληνες ΔΕΝ γίνεται αποδεκτή." Η παραπομπή αυτή , νομίζω κάπως απαντά στην 14η θέση σας. Μετα τιμής και σεβασμού στο πρόσωπό σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευτυχώς που διαβάσαμε το άρθρο σου και μάθαμε λίγη ιστορία εμείς οι αμόρφωτοι!!! Εμείς λοιπόν θα είμαστε οι "ΝΟΤΙΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ" και κ οι Σλάβοι "ΒΟΡΙΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ" αφού θα κατοικούν στη Βόρεια Μακεδονία. Φυσικά την ίδια άποψη έχει και η ΥΠΟΥΡΓΌΣ που αποκαλεί τους Σκοπιανούς "μακεδόνες" ΜΠΡΆΒΟ!!! Έγινες τώρα ιστορικός και έχεις άποψη. Ευτυχώς που υπάρχεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia News