Τρίτη 26 Απριλίου 2016

Ενιαίο ολοήμερο δημοτικό σχολείο από τη νέα χρονιά - Πως θα λειτουργεί

Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, τα δημοτικά όλης της χώρας θα υπάγονται σε έναν τύπο σχολείου

Στην εφαρμογή ενός νέου, ενιαίου τύπου ολοήμερου δημοτικού σχολείου από την ερχόμενη σχολική χρονιά, προχωρά το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Έτσι, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, τα δημοτικά όλης της χώρας θα υπάγονται σε έναν τύπο σχολείου, με ενιαίο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα και λειτουργία προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος. Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται, θα γίνεται ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων σε όλους τους τύπους δημοτικών σχολείων της χώρας από 4/θέσια και πάνω, θα ενοποιηθούν τα Εβδομαδιαία Ωρολόγια Προγράμματα, ύστερα από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ενώ η λήξη του υποχρεωτικού προγράμματος θα γενικευτεί για όλες τις τάξεις στις 13:15.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει την κατάργηση των «κλασικών» δημοτικών σχολείων, αλλά και των δημοτικών που μέχρι σήμερα υπάγονται στο Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ).

Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος, στον νέο τύπο δημοτικού σχολείου, η έναρξή του ορίζεται στις 13:15 και η λήξη του στις 16:00. Εξασφαλίζεται και γενικεύεται η ώρα μελέτης για όλους τους μαθητές με δάσκαλο (εκπαιδευτικό ΠΕ 70), ώστε οι μαθητές να απαλλάσσονται, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, από τον φόρτο προετοιμασίας των μαθημάτων και των εργασιών της επόμενης ημέρας. Στην τρίτη ώρα του ολοήμερου προγράμματος θα προσφέρεται ένα σύνολο από επιλογές διδακτικών αντικειμένων, όπως ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών), Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή και Μουσική.

Σημειώνεται ότι οι αλλαγές θα ισχύσουν για όλα τα δημοτικά σχολεία που είναι από τετραθέσια και πάνω (3.555 σχολικές μονάδες), ενώ αμετάβλητη θα παραμείνει η λειτουργία των μονοθέσιων, διθέσιων και τριθέσιων δημοτικών.

Από πλευράς υπουργείου θεωρήθηκε ότι από την ύπαρξη διαφόρων τύπων δημοτικού σχολείου προκύπτουν αδικίες και ανορθολογικά και αντιπαιδαγωγικά αποτελέσματα. Άλλωστε, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, η εφαρμογή του ενιαίου τύπου ολοήμερου δημοτικού σχολείου «κάνει πράξη τη συνταγματική δέσμευση για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας» και αποτελεί «έμπρακτη εφαρμογή των αρχών της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην Εκπαίδευση».

Ωστόσο, επιφυλακτικοί εμφανίζονται οι δάσκαλοι απέναντι στη μεταρρύθμιση αυτή. «Είναι ξεκάθαρα ένα μέτρο εξοικονόμησης», επεσήμανε ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και πρόσθεσε ότι το υπουργείο προσπαθεί να εξοικονομήσει ώρες και να μειώσει με αυτόν τον τρόπο τα κενά, ώστε να προσλάβει την ερχόμενη χρονιά μικρότερο αριθμό αναπληρωτών.

2 σχόλια:

  1. στα θέματα εκπαίδευσης τα παιδιά και οι οικογένειες εξαρτώνται απ την πληρότητα και την ποιότητα του εκπαιδευτικού.Κατά πόσο αντιμετωπίζει τη δουλειά του ως λειτούργημα ,με όρεξη και φαντασία Ή αν απλά περιμένει την ώρα να σχολάσει ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia News