Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014

Ο «Σταμάτης» και ο «Γρηγόρης» αλλάζουν - Πως θα γίνουν τα φανάρια στους δρόμους

«Τα οφέλη αλλά και οι ενδεχόμενες επιπτώσεις θα εκτιμηθούν και θα αξιολογηθούν σε σχέση με το σύνολο των στόχων για τις μεταφορές, δηλαδή το περιβάλλον, την οδική ασφάλεια, την οικονομία, την προσβασιμότητα»

Στο υπουργείο Υποδομών εξετάζουν την πιθανότητα εγκατάστασης αντίστροφης μέτρησης στα φανάρια των πεζών αλλά και το σενάριο επέκτασης της χρήσης συστημάτων LED και στους φωτεινούς σηματοδότες της χώρας, με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, η μονάδα αντίστροφης μέτρησης για πεζούς είναι μια ηλεκτρονική συσκευή οπτικού σήματος η οποία συνδέεται με τον φωτεινό σηματοδότη πεζών και απεικονίζει με φωτεινά αριθμητικά ψηφία το εκάστοτε υπολειπόμενο χρονικό διάστημα πριν από την εκπνοή της διάρκειας κάθε χρωματικής ένδειξης του σηματοδότη.

«Τα οφέλη αλλά και οι ενδεχόμενες επιπτώσεις θα εκτιμηθούν και θα αξιολογηθούν σε σχέση με το σύνολο των στόχων για τις μεταφορές, δηλαδή το περιβάλλον, την οδική ασφάλεια, την οικονομία, την προσβασιμότητα» αναφέρεται.

«Παράλληλα, θα αξιολογηθούν και άλλα στοιχεία εφαρμογής εξοπλισμού συστημάτων αντίστροφης μέτρησης, όπως χρώμα ενδείξεων (λευκό ή ίδιο χρώμα με την εκάστοτε φωτεινή ένδειξη του σηματοδότη), θέση εγκατάστασής τους στον σηματοδότη (όπως για παράδειγμα πάνω από τα πεδία του σηματοδότη πεζών ή στο πλάι), προσδιορισμός ένδειξης (κόκκινο ή πράσινο μόνο ή και τα δύο). Αντικείμενο της αξιολόγησης θα αποτελεί και η βέλτιστη εμφάνιση του αντίστροφου καταμετρητή, ανάλογα και με τις προτιμήσεις των χρηστών» σημειώνεται στην ίδια απόφαση.

Συγχρόνως, συνεχίζει, θα εξαχθούν συμπεράσματα ως προς τη βέλτιστη θέση τοποθέτησής τους στον ιστό των σηματοδοτών με γνώμονα αφενός την ορατότητά τους από τους πεζούς και αφετέρου να μη δημιουργείται σύγχυση στους οδηγούς, καθώς και σε σχέση με τις τελικές ενδείξεις της μονάδας αντίστροφης μέτρησης.

Στο μεταξύ, με άλλη απόφαση ανατέθηκε το έργο «Μελέτη φωτοτεχνικών απαιτήσεων για τους φωτεινούς σηματοδότες ανά την ελληνική επικράτεια» στο Εργαστήριο Φωτοτεχνίας της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το οποίο θα αναλάβει να διερευνήσει τις απαιτήσεις των φωτεινών σηματοδοτών τύπου LED.

1 σχόλιο:

  1. ήθελα να ξερα, αυτά τα φανάρια στην παράκαμψη της Έδεσσας, προς Αγρα τι σκοπό εξυπηρετούν. Με μηδενική κίνηση σε πιάνει το κόκκινο φανάρι και περιμένεις άσκοπα καταναλώνοντας καύσιμα για να ανάψει πράσινο και δεν περνάει κανένας στο αντίθετο τμήμα που έχει ανάψει εκεί (άσκοπα) το πράσινο. Έλεος. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό τα έξοδα για το ηλεκτρικό και για τα καύσιμα είναι τεράστια, αφού αυτά λειτουργούν όλο το 24'ωρο και εμείς οι ηλίθιοι περιμένουμε τον κανένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia News