Τρίτη, 10 Ιουλίου 2018

Πλούσιο ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ από τις εκδηλώσεις του Μορφωτικού Συλλόγου Ξιφιανής

Δείτε το πλούσιο φωτορεπορτάζ του Aridaia News

Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΕΚΦΩΝΗΣΕ Ο ΝΙΚΟΣ ΤΟΠΑΛΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΞΙΦΙΑΝΗΣ "ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ":

Αιδεσιμώτατε, Αξιότιμε κ. Δήμαρχε, κ. Αντιδήμαρχοι, κ. συμβουλε της περιφερειας, Αγαπητοί συγχωριανοί και προσκεκλημένοι.

Σας καλωσορίζω, με μεγάλη χαρά, στην 6η παραδοσιακή εκδήλωση του συλλόγου μας και σας εύχομαι καλή διασκέδαση.

Σήμερα, πρίν αρχίσουμε, θα ήθελα να σας πω μερικά λόγια. Θα ήθελα να σας κάνω ένα μάθημα Γραμματικής και ιστορίας ταυτόχρονα, άλλωστε είμαστε στο κατάλληο περιβάλλον, σε σχολείο. Αλλά θα ήθελα σε αυτό το μάθημα να κάνετε ότι και ο Ξερξης οταν έμαθε ότι έχασε την μάχη του Μαραθώνα, που οργίσθηκε τόσο πολύ και ορκίστηκε να τιμωρήσει τους έλληνες. Μάλιστα διέταξε έναν υπηρέτη του να του λέει 3 φορές την ημέρα: " Βασιλεύ μέμνησο των ελλήνων" δηλαδή Βασιλιά θυμήσου τους έλληνες". Αυτό θα ήθελα να κάνετε και εσείς σήμερα.Δηλαδή αυτό το μάθημα να το γράψετε σε μια συσκευή και να το ακούτε το πρωί σαν ξυπνητήρι για να ξυπνάμε γενικά. Σας καλωσόρισα λοιπόν στο 6ο παραδοσιακό γλέντι του χωριού μας. Αν αφήσουμε το αριθμητικό 6ο και το ουσιαστικό γλέντι μένει το επίθετο παραδοσιακό. Όπως θα ξέρετε στην ελληνική γλώσσα όλες οι λέξεις βγαίνουν απο τα Ρήματα.

Ρήμα ειναι η λέξη η οποία δείχνει τι ή πως ενεργεί ή σε τι κατάσταση βρίσκεται ή τι παθαίνει το υποκείμενο-ουσιαστικό.

Επίσης τα Ρήματα τα βρίσκουμε είτε σκέτα είτε με προθέσεις όπως π.χ. παρα,επι,δια, υπο,προ.

Στην περίπτωσή μας έχουμε το ρήμα δίδωμι-δίδω και την πρόθεση παρα και γίνεται παραδίδω που σημαίνει δίνω- χαρίζω κάτι για φύλαξη το οποίο δεν είναι δικό μου για μένα αλλά για να το δώσω και εγώ στους επόμενους απο εμένα- απογόνους.

Έτσι λοιπόν οι πρόγονοί μας Μας παρέδωσαν την μουσική, τα ήθη- έθιμα κ.α. πνευματικά αγαθά, αλλά μας παρέδωσαν και υλικά αγαθά όπως σπίτια, χωράφια, οικόπαιδα, χωριά, πόλεις κ.α. τα οποία ανήκουν σε μία ευρύτερη εδαφική περιφέρεια που λέγεται ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.

Μας παρέδωαν, λοιπόν την Μακεδονία με τα χέρια και τα πόσωπα ιδρωμ΄να και ματωμένα να την φυλάξουμε και να την δώσουμε στους επόμενους, την οποία Μακεδονία δεν την έκλεψαν από κάποιους αλλά την πήραν, με αγώνα, από αυτούς που μας την είχαν από πριν κλέψει.

Όμως το κάθε ρήμα, ανάλογα με την πρόθεση που παίρνει, αλλάζει και νόημα και από κάτι καλό γίνεται κάτι κακό.

Το ρήμα δίδω παίρνει και την πρόθεση προ- και γίνεται προδίδω, δηλαδή ξεπουλώ κάτι το οποίο δεν μου ανήκει αλλά μόνο το φυλάσσω, από εκεί βγαίνει και ο προδότης και η προδοσία.

Ο Στέφαν Σταμπουλώφ, πρωθυπουργός της Βουλγαρίας, κατα την διάρκεια των πρώτων ετών του Μακεδονικού αγώνα έλεγε: "Αν κουραστεί το άλογό μας θα πάρουμε άλλο και θα φτάσουμε όπωσδήποτε στον σκοπό μας". Αυτό έκαναν με την Ανατολική Ρωμυλία ή Βόρεια Θράκη την οποία κατέλαβαν με πραξηκόπημα ενώ ήταν αυτόνομη και σχεδόν ο μισός πληθυσμός της ήταν έλληνες οι οποίοι κατέφυγαν στην τουρκοκρατούμενη, τότε Μακεδονία.

Αυτό ήθελαν να κάνουν και με την Μακεδονία, στην αρχή με προπαγάνδα και επειδή οι κάτοικοι δεν μπορούσαν να δεχτούν οτι είναι βούλγαροι αυτόι εφεύραν οτι δεν είναι έλληνες αλλά μακεδόνες δηλαδή διαφορετικοί απο τους έλληνες.Δηλαδη αλλάξαν άλογο εκμεταλευόμενοι το σλαβικό ιδιωμα που ομιλούνταν εδώ.

Όμως ξέρουμε πολύ καλά ότι όλοι αυτοί που μιλούσαν αυτό το ιδίωμα έγιναν οι πιο φανατικοί μακεδονομάχοι και έχουμε πολλά παραδείγματα να πούμε. Ηταν τοσο φανατικοί έλληνες που οι βούλγαροι τους ονόμαζαν γρεκομάνους. Αφού απέτυχαν με το καλό άλλαξαν και πάλι άλογο και αρχίσαν να μιλάνε τα όπλα και οι κομητατζήδες και φυσικά υπήρξε η ανάλογη αντίσταση των κατοίκων στην αρχή μονοι και μετά με την συμπαράσταξη του ελληνικού κράτους.

Ύστερα ήρθαν οι βαλκανικοί πόλεμοι απελευθερώθηκε η Μακεδονία και ενσωματώθηκε στο ελληνικό κράτος. Ετσι δικαιώθηκε ενας αγώνας που κράτησε αρκετά χρονια. Αυτό λοιπόν, μας παρέδωσαν οι παλαιοί αυτό οφείλουμε να το παρα-δώσουμε και ΟΧΙ να το προ-δώσουμε.

Μην ξεχνάτε κάτι που είπε ένας ποιητής:"οι νεκροί και οι αγέννητοι θα μας κρίνουν". Οι μεν πρώτοι γιατί δεν φυλάξαμε αυτό που μας χάρησαν και οι δε δεύτεροι γιατί δεν θα τους παραδώσουμε τίποτε. Έπειτα όλη η Ελλάδα πήγε μαζί ατην Μ. Ασία, εκεί δηλαδή που κατοικούσαν έλληνες και και υπέφεραν από τον ίδιο στυγνό κατακτητή τουςΤούρκους. Πριν 1 μήνα "εορτάσαμε" 2 θλιβερές επετείους στις 19 Μαϊου την γενοκτονία των ποντίων και στις 29 Μαϊου την άλωση της Κωνσταντινούπολης,μια στατιστική υπολόγιζε ότι το 1453 ο ελληνισμός αριθμούσε 32 εκατ. Αν βαλουμε την ελάχιστη ετήσια αυξηση 1% τότε έπρεπε το 1821 να υπήρχαν 45 εκατ. έλληνες. Όμως σε όλη την έκταση της οθωμανικής αυτοκρατορίας υπήρχαν μόνο 6,5 εκατ. Πού άραγε οφείλεται αυτή η πληθυσμιακή καθίζηση και γιατί? Γιατι οι Τούρκοι ήταν ίδιοι και εδώ στην Μακεδονία και εκεί στις χαμένες-αλησμόνητες πατρίδες με την μόνη διαφορα ότι εδώ είχαμε και τους κομητατζήδες. Εκείνες τις πατρίδεςε τις χάσαμε ακριβώς γιατί καναμε ανοησίες. Αλήθεια αντέχουμε ακόμη μια χαμένη πατρίδα την Μακεδονία?

Μην ξεχνάτε αυτό που είπε ο Ίων Δραγούμης στο έργο του: " Μαρτύρων και ηρώων αίμα" "αν τρέξουμε σώζουμε την Μακεδονία αν σώσουμε την Μακεδονία εμείς θα σωθούμε" .

Και παρακάτω στο ίδιο έργο ο ίδιος αναρωτιώταν κάτι που και σήμερα είναι επίκαιρο και ήταν το εξής:" Πως αφήσαμε τους γύφτους αιματοπότηδες και τους αρκουδιαρέους να διεκδικούν την Μακεδονια, αυτούς που δεν έχουν το δικαίωμα ούτε να την κοιτούν?". Και όμως αυτό το ερώτημα των 100 ετών προβάλλει σήμερα τόσο επίκαιρο διότι κάνουμε ανοησίες και δίνουμε αφορμές να διεκδικείται η Μακεδονία απο αυτούς που δεν πρέπει ούτε να την κοιτούν.Μαλιστα έχουν φτάσει σε σημεία τέτοια που ισχυρίζονται οτι είναι γνήσιοι απόγονοι του Μ. Αλεξάνδρου. Βέβαια εδώ η ξεδιαντροπιά συμβαδίζει με την ανοησία διότι εδώ προκύπτουν 2 ερωτήματα: 1. Δεν μπορώ να καταλάβω πως γίνεται οι απόγονοι του Μ. Αλεξάνδρου, Φιλίππου, Σέλευκου, κλπ να ονομάζονται Ντρανκο, Κύρο κλπ? 2. Δεν μπορω να καταλάβω να είναι γνήσιοι απόγονοι αυτοί που ήρθαν στην περιοχή εδω το 680- 700 μ.Χ. ενώ ο Μ. Αλέξανδρος πέθανε το 323 π.Χ. δηλαδή ηρθαν 1000 χρόνια μετα. Αλήθεια σε ποιούς καταπληκτικούς καταψύκτες φυλάσσονταν τόσος σπόρος, σε υγρή μορφη καταλαβαίνετε τι εννοώ, του Μ. Αλεξανδρου και μάλιστα για τόσα χρόνια? Θέλω να πιστεύω ότι σας άρεσε το μάθημα της Γραμματικής- Ιστορίας που έγινε εδώ σήμερα το μόνο που θα πρέπει να σκεφτούμε είναι: Το ρήμα δίδω με ποιά πρόθεση θα το βάλουμε με την παρα- και θα είμαστε οι παραδίδοντες ή με την πρόθεση προ- και θα είμαστε οι προδίδοντες. Κυρίες και Κύριοι Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΥΛΑΞΟΥΜΕ ΣΑΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ.

Ευχαριστώ πολύ που με ακούσατε σας εύχομαι καλή διασκέδαση μέχρι πρωϊας.

Στο σημειο αυτό να ευχαρηστησω τον Δήμαρχο τους αντιδημάρχους κ. Αβραμίκα Στεφανο και Γεωργίου Χρηστο τον κ. Χατζηγιαννιδη Γιώργο. Όλο το Δ.Σ. του συλλόγου που ετρεξε αυτές τις μέρες για να γινει η εκδήλωση αυτή, τον χοροδιδάσκαλο κ. Χατζοπουλο Μοδεστο και όλους τους εθελοντές που βοήθησαν

Ευχαριστώ πολυ επίσης, για την παρουσία τους, τον Δήμαρχο Αλμωπίας κ. Μπινο Δημήτρη, τους αντιδημάρχους, τον περιφεριακο συμβουλο Πελλας κ. Ζερζη Πετρο.

Τους αντιπροέδρους της Παμμακεδονικής κ. Δοντσιο και κ. Γιουματζιδη.

Τους μορφωτικους πολιτιστικους συλλόγους που χορεψαν σημερα δηλαδη της Αψαλου, του Ανύδρου και της Χρυσης καθώς και όλους τους προεδρους και μέλη των Δ.Σ. των συλλόγων του δημου μας που μας εκαναν την τιμη και παραβρεθηκαν στην σημερινη εκδήλωση. 


































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia News