Σάββατο, 5 Αυγούστου 2017

Πρώτοι σε διαλύσεις πλοίων την τελευταία δωδεκαετία οι Ελληνες πλοιοκτήτες

Ελλάδα και Κίνα ευθύνονται για το 46% των διαλύσεων φορτηγών πλοίων από το 2009 μέχρι σήμερα

Υπεύθυνοι για το 18% των πλοίων που έχουν πωληθεί σε κάποιο από τα σχετικά διαλυτήρια προς ανακύκλωση είναι οι Ελληνες πλοιοκτήτες. Το ποσοστό αυτό αφορά τα πλοία που έχουν διαλυθεί (σε όρους τόνων χωρητικότητας) από το 2005 έως το τέλος του φετινού πρώτου εξαμήνου. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία της Clarkson Platou, του μεγαλύτερου ναυλομεσιτικού οίκου παγκοσμίως, «από κοντά» βρίσκονται και οι Κινέζοι πλοιοκτήτες, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για το 16% των συνολικών διαλύσεων πλοίων την ίδια περίοδο των σχεδόν 12 ετών.

Κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, οι Ελληνες, Κινέζοι και Γερμανοί πλοιοκτήτες ευθύνονται για το 35% του τονάζ που έχει διαλυθεί, ενώ συνολικά από το 2005 μέχρι σήμερα το σχετικό ποσοστό των τριών αυτών χωρών αγγίζει το 40%. Σύμφωνα με την Clarkson Platou, το μεγάλο αυτό μερίδιο εν μέρει αντανακλά και τον μεγάλο όγκο του στόλου που ελέγχουν, αντίστοιχα. Ωστόσο, στην πρώτη τριάδα με τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους παγκοσμίως βρίσκεται και η Ιαπωνία, αλλά οι αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρείες δεν ακολουθούν ανάλογη πρακτική, καθώς προτιμούν να πωλούν τα παλιότερα πλοία τους στην αγορά των μεταχειρισμένων, παρά να τα πωλούν για σκραπ σε κάποιο διαλυτήριο.

Ετσι, κατά το διάστημα από το 2005 μέχρι σήμερα, το αντίστοιχο μερίδιο των Ιαπώνων στις διαλύσεις πλοίων δεν ξεπερνά το 6%, τη στιγμή που ελέγχουν σταθερά περίπου 15 - 16% του παγκοσμίου στόλου.

Παράλληλα, όπως σημειώνει η Clarkson Platou, τόσο οι Ελληνες όσο και οι Κινέζοι πλοιοκτήτες έχουν προβεί σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης των πλοίων του στόλου τους, ιδίως σε ό,τι αφορά τα φορτηγά πλοία. Ελλάδα και Κίνα ευθύνονται για το 46% των διαλύσεων φορτηγών πλοίων από το 2009 μέχρι σήμερα, βοηθώντας με τον τρόπο αυτό την αγορά του ξηρού φορτίου να εξέλθει της σοβαρής κρίσης στην οποία βρέθηκε με το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης στο τέλος του 2008. Εν τω μεταξύ, οι Γερμανοί πλοιοκτήτες έχουν πράξει το ίδιο στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου παραδοσιακά έχουν ισχυρή παρουσία. Ετσι, το 36% των διαλύσεων των εν λόγω πλοίων έχει προέλθει από γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia News