Τετάρτη, 26 Ιουλίου 2017

Δυσκοιλιότητα: Αλήθειες και μύθοι που θα σας σώσουν

Δείτε μύθους και αλήθειες σχετικά με τη δυσκοιλιότητα για να ξέρετε ακριβώς τι ισχύει και τι σας συμβαίνει

Η δυσκοιλιότητα εμφανίζεται όταν οι κινήσεις του εντέρου γίνονται με μεγάλη δυσκολία ή/και με μικρή συχνότητα.

Η κανονική χρονική διάρκεια μεταξύ των κινήσεων του εντέρου κυμαίνεται ευρέως από άτομο σε άτομο. Μερικοί άνθρωποι πηγαίνουν στην τουαλέτα τρεις φορές την ημέρα και άλλοι πηγαίνουν μόνο μία ή δύο φορές την εβδομάδα.

Σε γενικές γραμμές όταν ένα άτομο περνάει τρεις ή περισσότερες ημέρες χωρίς καμία κίνηση του εντέρου, τότε θεωρείται ότι έχει μεγάλη δυσκοιλιότητα. Μετά από τρεις ημέρες τα κόπρανα μέσα στο έντερο γίνονται σκληρά και είναι ακόμα πιο δύσκολο να τα αποβάλλει ο οργανισμός.

Δείτε μύθους και αλήθειες σχετικά με τη δυσκοιλιότητα για να ξέρετε ακριβώς τι ισχύει και τι σας συμβαίνει:


ΜΥΘΟΣ: Πρέπει να πηγαίνετε στην τουαλέτα μία φορά την ημέρα

Το "κανονικό" για κάθε άτομο διαφέρει σε αυτή την περίπτωση. Αν και το να έχει κανείς κίνηση του εντέρου μία φορά την ημέρα είναι κάτι σύνηθες, δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα αν περάσουν 2-3 μέρες χωρίς να πάτε στην τουαλέτα. Πρόβλημα δυσκοιλιότητας έχετε αν σταθερά κάνετε λιγότερες από τρεις κενώσεις την εβδομάδα και το πρόβλημα αυτό γίνεται σοβαρό εάν κάνετε λιγότερες από μία κενώσεις την εβδομάδα. Ζητήστε ιατρική βοήθεια για την ξαφνική δυσκοιλιότητα ή για δυσκοιλιότητα που διαρκεί περισσότερο από δύο εβδομάδες.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Τα γαλακτοκομικά προϊόντα προκαλούν δυσκοιλιότητα

Αν έχετε δυσανεξία στη λακτόζη, το να καταναλώσετε γαλακτοκομικά προϊόντα μπορεί να σας προκαλέσει δυσκοιλιότητα. Μια επιστημονική μελέτη συνέδεσε τη δυσκοιλιότητα με τη δυσανεξία στη λακτόζη στα παιδιά. Οι περισσότεροι άνθρωποι με δυσανεξία στην λακτόζη μπορούν να καταναλώνουν μια μικρή μερίδα γαλακτοκομικών προϊόντων κάθε μέρα. Συζητήστε με το γιατρό σας αν και αυτές οι μικρές ποσότητες σας φέρνουν δυσκοιλιότητα.

ΜΥΘΟΣ: Η δυσκοιλιότητα δημιουργεί τοξίνες και προκαλεί προβλήματα υγείας

Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η δυσκοιλιότητα προκαλεί το σώμα να απορροφήσει δηλητηριώδεις ουσίες από τα κόπρανα, που παραμένουν στο έντερο. Πιστεύουν ότι αυτό προκαλεί ασθένειες, όπως αρθρίτιδα, άσθμα και καρκίνο του παχέος εντέρου. Αλλά δεν υπάρχει καμία επιστημονική απόδειξη, ότι τα κόπρανα παράγουν τοξίνες ή ότι ο καθαρισμός του παχέος εντέρου, τα καθαρτικά ή τα κλύσματα μπορεί να αποτρέψουν τον καρκίνο ή άλλες ασθένειες.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Αν καταπιείτε την τσίχλα που μασάτε, αυτή είναι πιθανό να "κολλήσει" στο έντερο

Είναι αλήθεια, αλλά μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις και κυρίως σε μικρά παιδιά. Μερικές φορές η κατάποση μια μεγάλης τσίχλας ή πολλών μικρότερων σε σύντομο χρονικό διάστημα μπορεί να σχηματίσει μια μάζα που μπλοκάρει το πεπτικό σύστημα, ειδικά αν την καταπιείτε μαζί με άλλες δύσπεπτες τροφές. Η απόφραξη μπορεί να προκαλέσει δυσκοιλιότητα. Αλλά για τους περισσότερους ανθρώπους, τα δύσπεπτα μέρη της τσίχλας περνούν μέσα από τον εντερικό σωλήνα και τελικά αποβάλλονται από το σώμα, ακριβώς όπως γίνεται με όλες τις τροφές.

ΜΥΘΟΣ: Δυσκοιλιότητα σημαίνει απλά ότι χρειάζομαι περισσότερες ίνες

Η αύξηση των ινών στη διατροφή σας μπορεί πράγματι να σας βοηθήσει με τη δυσκοιλιότητα. Αλλά η χρόνια δυσκοιλιότητα μπορεί να σηματοδοτεί ένα βαθύτερο πρόβλημα. Μπορεί να οφείλεται σε κακή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα ή σε διαβήτη. Μπορεί επίσης να είναι το αποτέλεσμα εγκεφαλικού επεισοδίου ή της νόσου του Parkinson. Σε σπάνιες περιπτώσεις, μπορεί να σηματοδοτήσει ασθένειες όπως καρκίνο του παχέος εντέρου ή κάποια αυτοάνοση νόσο. Δείτε ένα γιατρό, εάν τα συμπτώματα διαρκούν περισσότερο από δύο εβδομάδες ή αν έχετε αίμα στα κόπρανα σας, έντονο πόνο κατά την κένωση του εντέρου, ή ανεξήγητη απώλεια βάρους.

ΑΛΗΘΕΙΑ: Οι διακοπές και τα ταξίδια μπορούν να προκαλέσουν δυσκοιλιότητα

Ένα ταξίδι μπορεί να αλλάξει την καθημερινή ρουτίνα στη διατροφή σας, συμβάλλοντας στη δυσκοιλιότητα. Αποφύγετε την αφυδάτωση που σχετίζεται με τη δυσκοιλιότητα πίνοντας άφθονο νερό, ειδικά αν ταξιδεύετε με αεροπλάνο. Επίσης, προσπαθήστε να μετακινείστε/περπατάτε τακτικά στο ταξίδι σας (πχ καθώς περιμένετε στο αεροδρόμιο) και να κάνετε στάσεις ανάπαυσης κατά την οδήγηση. Άλλες συμβουλές για ταξίδια: σωματική άσκηση, περιορίστε το αλκοόλ και καταναλώστε αρκετά φρούτα και λαχανικά.

---
Πηγή: onmed.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia News