Κυριακή, 25 Ιουνίου 2017

Γιατί τα αεροπλάνα δεν πετούν σε ακραίους καύσωνες - Μέχρι ποιες θερμοκρασίες εκτελούν πτήσεις

Πώς συνδέεται όμως η αύξηση της θερμοκρασίας με τις ακυρώσεις πτήσεων

Οι υψηλές θερμοκρασίες, ακόμη και 50 βαθμοί Κελσίου, που επικράτησαν την Τετάρτη στις μεσοδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ οδήγησαν στην ακύρωση πολλών πτήσεων αφού μόνο στο διεθνές αεροδρόμιο του Φοίνιξ η American Airlines ανακοίνωσε περισσότερες από 40 πτήσεις ακυρώσεις ενώ άλλες πτήσεις καθυστέρησαν ή αναβλήθηκαν και στο αεροδρόμιο του Λας Βέγκας.

Πώς συνδέεται όμως η αύξηση της θερμοκρασίας με τις ακυρώσεις πτήσεων και γιατί επηρεάζονται τα αεροπλάνα από τις υψηλές θερμοκρασίες σε βαθμό που να υπάρχει κίνδυνος κατά την πτήση;
Το πρόβλημα, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Arizona Republic είναι ότι ο θερμός αέρας διαστέλλεται και γίνεται πιο αραιός και εξαιτίας της αυτής της μείωσης στην πυκνότητα του αέρα, τα φτερά των αεροπλάνων δίνουν μικρότερη άντωση -ουσιαστικά, υπάρχουν λιγότερα μόρια αέρα για να σπρώξουν τα φτερά προς τα πάνω.

Για να αντισταθμιστεί η άνοδος της θερμοκρασίας, το αεροπλάνο πρέπει είτε να απογειωθεί με μικρότερο φορτίο, είτε πρέπει να αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα για την απογείωση -τόσο μεγάλη ώστε το μήκος του διαδρόμου τροχοδρόμησης μπορεί να μην είναι αρκετό.

Όπως εξηγεί δε στο Reuters, o Robert Mann αναλυτής της αεροπορικής βιομηχανίας και πρώην στέλεχος αεροπορικής εταιρείας «όταν η θερμοκρασία φτάνει αυτές τις ακραίες τιμές, πρέπει κανείς να ξεφορτώσει τόσα πολλά καύσιμα, ή τόσους πολλούς επιβάτες ή αποσκευές, ώστε δεν έχει πια νόημα να πετάξει».

Υπάρχει όμως και ένα δεύτερο πρόβλημα σύμφωνα με τον ίδιο. Οι πίνακες που χρησιμοποιούν οι πιλότοι για να υπολογίσουν την κατάλληλη ταχύτητα απογείωσης για κάθε συγκεκριμένο βάρος φορτίου δεν φτιάχτηκαν για τόσο ακραίες θερμοκρασίες και επιπροσθέτως η θερμοκρασία της ασφάλτου στην πίστα των αεροδρομίων μπορεί να ξεπερνά τους 60 βαθμούς, καθιστώντας επικίνδυνες τις συνθήκες για τα πληρώματα εδάφους.

Όλοι αυτοί οι παράγοντες θα πρέπει να εκτιμώνται ιδιαίτερα προσεκτικά στα αεροδρόμια περιοχών όπου αναπτύσσονται πολύ υψηλές θερμοκρασίες, όπως παραδοσιακά στη Μέση Ανατολή, στα οποία ορισμένες πτήσεις προτιμάται να απογειώνονται ώρες που η θερμοκρασία είναι χαμηλότερη.

Σημειώνεται πάντως πως μεγάλα αεροσκάφη της Boeing και της Airbus, όπως ανακοίνωσε η American Airlines, μπορούν να πετάξουν ακόμη και με 53° Κελσίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia News